Monday, February 2, 2009

KOAM tidak amanah?

Senarai ihsan Kosmo!

Utusan Malaysia hari ini menyiarkan berita kurang enak mengenai Kesatuan Olahraga Amat Malang (KOAM). Klik di sini. Kalau aku menjadi presiden KOAM, aku malu! Dan aku harus menjawab tuduhan ini. Malangnya aku sibuk dengan pemilihan parti bulan depan. Olahraga? Ahh...politik lebih penting...masyuukkkkk.

Seperkara lagi, Kosmo! hari ini membincangkan apa kurangnya jurulatih olahraga tempatan. Ahh, aku tahu siapa yang ikhlas, siapa yang tidak, siapa yang lidah bercabang, siapa yang suka bodek, siapa yang suka tikam depan dan belakang, dan lebih teruk lagi, siapa yang dulu "kaki lawan" dan pernah bertumbuk dengan seorang atlit tetapi kini "menikus". Artikel saudara Mustapa Lakawa bagus tetapi dia terlupa menyebut pingat perak 400m lari berpagar yang digapai Noraseela Mohd Khalid di Kejohanan Olahraga Asia di Korea pada 2005, kemenangan jaguh lompat tinggi Lee Hup Wei di edisi seterusnya di Jordan dan pingat perak Sukan Asia di Doha buat ratu lompat bergalah Roslinda Samsu serta pingat gangsa untuk Noraseela di temasya yang sama. Klik di sini

1 comment:

Anonymous said...

bro,

Aku pun dah tak tau pasal apa olaharaga di Malaysia ni dah lumut zaman kegemilangannya. tapi satu perkara yang aku yakin penyebabnya adalah the old guard. Karim dah ada sana sejak aku jadi atlet lagi sampai la sekarang. tak ubah-ubah. kalau dia pegang jawatan sure jadi macam ini lah.

Kita juga kena tengok pegawai di negeri. Vigi dah jadi secretary sejak zaman bapak aku jadi atlet. tapi di ok la banyak buat program. yang lain appan, Yoges, Raja semua orang lama yang dah lumut tamat tempoh. kena la bagi org lain baru idea baru masuk.

Jurulatih aku tak kisah dulu aku train dengan rusia pun ok dan local pun sekarang banyak yang dah ok. Mansahahar, zainal istiaq, ithnin, semua ok. new batch of coaches pun ok..yang penting bagi la peluang mereka utk tunjukkan kebolehan mereka. ne ambik jurulatih iran tah apa buat terus karim bagi kepercayaan latih budak. nak curi atlet dari coach indie lagi..budak tu karim dah buang indie train nak ambik bagi iran tu.. apa cite ne karim

TU LA LUAHAN PERASAAN AKU BRO